Новини

Знаковий Fiat 500 – зірка «Всесвітнього Дня італійського дизайну»

16.08.2017

2 березня буде першим «Всесвітній днем ​​італійського дизайну». На більш ніж 100 об’єктах по всьому світу, 100 послів італійського дизайну (дизайнери, ділові люди, журналісти, критики, фахівці в сфері комунікацій та вчителі) демонструватимуть проект, присвячений вищій досконалості, і вивчати особливий зв’язок, що об’єднує машини, виробничі можливості їх творців і історію їх походження.

Захід, який проводиться за підтримки Міністерства закордонних справ та міжнародного співробітництва Італії, в рамках комплексного плану просування продуктів італійського виробництва і організований спільно з Міністерством культурної спадщини і туризму та Фондом Трієнале ді Мілано, буде представлено в Римі в другій половині дня 2 березня в присутності міністра Анджеліно Альфано. Виставка, що демонструє колекцію предметів дизайну, які отримали престижну нагороду «Compasso d’Oro» – першу, саму солідну і визнану нагороду за промисловий дизайн, засновану в 1954 році, яка починаючи з 1958 року присуджувалася Асоціацією Промислового Дизайну (ADI), буде організована в Палаццо Фарнезіна, штаб-квартирі Міністерства закордонних справ. У дворі будівлі будуть виставлені два Fiat 500, один 1957 року і другий датований 2007 роком, які отримали цю нагороду один в 1959 році і другий в 2011 році відповідно. Обидві машини належать до офіційної історичної колекції спадщини FCA.

Такі предмети, як ці, не можна оцінювати просто за їх зовнішній вигляд або за вдале втілення інженерної думки, в якій форма залежить від призначення. Навпаки, вони є прикладами потужної алхімії революційного дизайну і концепції, яка по-новому інтерпретує загальні орієнтири. Коли це відбувається народжуються значні шедеври індустріальної історії. Fiat 500 один з них. Абсолютно захоплюючою є історія, яка пов’язує ці дві представлені моделі, справжні символи італійської творчої майстерності, які міцно увійшли в міжнародну колективну свідомість.

Fiat представив Nuova (новий) 500 влітку 1957 року в надії повторити успіх «Topolino». Автомобіль успадкував від свого попередника двомісний тип кузова, оновлений під впровадження найсучаснішої на той день технології. Він мав кузов монокок, задній двигун і чотири незалежних колеса; двоциліндровий двигун з повітряним охолодженням був першим в своєму роді, який зробив Fiat. Стартова ціна складала 490 000 лір. Протягом декількох років, 500 затверджувався в якості нового культового автомобіля італійської молоді та швидко продавався в усьому світі, від США до Нової Зеландії, де було продано близько 5000 машин. Понад чотири мільйони автомобілів випускалися в режимі нон-стоп – в п’яти серіях – до 1975 року.

4 липня 2007 року, рівно через 50 років після запуску свого попередника, публіка побачила нарешті остаточну версію новітнього втілення 500. Схожий, але абсолютно новий, сучасний 500 зберіг успішний стиль, який завоював серця цілих поколінь. Як і слід було очікувати, основні зміни стосувалися механічного пристрою: сучасний автомобіль тепер мав компоновку з переднім двигуном і переднім приводом. Було дуже багато нагадувань про минуле: круглі фари з двома допоміжними блок-фарами і логотип Fiat на червоному тлі в обрамленні бездоганних хромованих вусів, які займали чільне місце на передній частині. Інтер’єр був чудовим і наповненим історичними посиланнями, як наприклад, біле кермо, кругла передня панель і приладова панель в колір кузова. Маленький Fiat був більш ніж на півметра довше і на 30 сантиметрів ширше, ніж його тезка, і відразу ж показав себе як справжній глобальний символ: близько двох мільйонів машин були випущені протягом десяти років з моменту його запуску. Автомобіль на виставці випуску 2007 року був першим 500 в комплектації Opening Edition.